יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

מלכת הלבבות

"יש הרבה מסקנות שצריך להסיק כתוצאה מהאירוע הזה ואני משערת שהגורמים הנכונים יידעו להסיק אותן, אבל אנו המחוקקים צריכים לתת את הדעת על החמרת עונשי מציתי יערות ולהעמידם בדרגת העבירות החמורות ביותר - בגידה במדינה וניסיון לרצח עם. מציתי יערות צריכים לשבת בכלא כל חייהם ולאבד את זכותם לאזרחות. מציתים למיניהם, גם כאלה שגרמו נזק קטן בלבד וגם כאלה שניסיונם לא עלה יפה - צריכים להישפט על הרג עצים כאילו היה זה רצח אנשים ועלינו חברי הכנסת למצוא את הדרך להפוך את זה לחקיקה". (אנסטסיה מיכאלי, ח"כ, מקום 9 ברשימת ישראל ביתנו).


קראו בבקשה שוב את דבריה של חברת הכנסת מיכאלי. אלמלא היו הדברים נאמרים על ידי חברת כנסת בוודאי היינו צוחקים. אך מאחר והדוברת יושבת בבית המחוקקים של מדינת ישראל, אסור לנו לתת לה להנות מהספק. אנו חייבים לקחת את דבריה בשיא הרצינות. לצערי, מעטים מאוד (אם בכלל) עשו זאת ואיש לא יזכור דברים אלו בבחירות הבאות. מעל במה צנועה זו אנסה לגרום לכם להבחין בסכנה הטמונה מתחת לחזותה התמימה של חברת הכנסת מיכאלי. אם אצליח - אבקשכם להפיץ זאת לכל חבריכם. מצד שני, אם באמת אצליח תהיה בקשה זו מיותרת.
יש הרבה מסקנות שצריך להסיק מדבריה של מיכאלי. אלו לדעתי המרכזיות שבהן:


שטחיות
למרות שהיא מודה שאין ביכולתה להסיק מסקנות מהאירוע, היא ממהרת להפיק לקחים. במילים אחרות - למרות שאין לה מושג מדוע קרה מה שקרה, היא כבר יודעת מה צריך לעשות על מנת למנוע את הישנות המקרה. את הפתרון היא לקחה, באופן לא מפתיע, מאליסה בארץ הפלאות: "לערוף את ראשם!", היא מצווה. ממש כמו מלכת הלבבות, לאנסטסיה מיכאלי אין סבלנות לחקירות ארוכות ומסורבלות, אין לה פנאי לחשוב על סיבות ותוצאות, אבל יותר מכל, כמו בעולמה של המלכה ההיא, גם בעולמה של מלכת הלבבות המקומית שלנו, אין צורך לחשוב על ההשלכות. אינני יודע מה עשית בל"ג בעומר האחרון, חברת הכנסת מיכאלי, אבל ארשה לעצמי להניח כי עסקת ברצח עצים ביחד עם שבעת ילדיך. ובכלל, למה ללכת רחוק? הרי כל מנגליסט ישראלי מצוי הוא מצית יערות בפוטנציה וגם אם לא, הרי מבחינתה מספיק "ניסיון שלא עלה יפה" או "נזק קטן" כדי להצדיק שלילת אזרחות ומאסר עולם. ומה זה ניסיון שלא עלה יפה? גחלים של מנגל ביום העצמאות שהושארו ללא השגחה ובנס לא גרמו לאסון, נחשב? וניר טואלט שהוצת במהלך טיול שנתי וגרם למותם של כמה שיחים בודדים במדבר יהודה? אם מישהו מביניכם קורא שורות אלה ועדיין לא מבין שבכל רגע נתון האצבע המאשימה יכולה להצביע עליו - זה כנראה בגלל שכבר הספקתם ללמוד דבר אחד או שניים על חברת הכנסת מיכאלי. אני לא מדבר על קרייריסטיות או פוריות. אני מדבר על -


גזענות
לאור התבטאויותיה בעבר, כמו למשל נגד הזמר קובי אוז, ניתן להניח כי בעודה קוצפת על המציתים וזוממת כבר לשלול את אזרחותם, היא לא חשבה לרגע על החבר'ה האלה. היא הניחה כמובן שמדובר בערבים. הרי מי עוד מסוגל לבצע פשע נתעב שכזה? מה נעשה אם יתברר שחלילה מדובר ביהודים? שאלה זו כתבתי גם על דף הפייסבוק שלה ביום שני. עדיין לא קיבלתי תשובה. מה שבטוח - שלילת אזרחות, בגידה במדינה ורצח עם, אלה פשעים השמורים בלקסיקון של מיכאלי רק לערבים. עוד דבר שלא לקחה מיכאלי בחשבון, הוא שתושבי עוספיה (החשודים המידיים בהצתה) הם בכלל דרוזים - ממש כמו מספר 12 באותה מפלגה אליה היא משתייכת. אבל למה להתעסק בקטנות? מבחינתה קובי אוז, חמאד עמר ואיסמעיל הניה - כולם אותו דבר. וזה כבר לא רק גזענות. זה ללא ספק -


טיפשות
נורא רציתי לכתוב "בורות", אבל פשוט לא יכולתי. וכדי שלא יעשו לי פה "אלי ישי", חשוב לי להבהיר - זה לא בגלל שהיא בלונדינית ולא בגלל שהיא עלתה מרוסיה. לא בגלל שהיא אישה ולא בגלל, שגם אחרי שמונה לידות, היא עוד נראית כמו נערה בתיכון. זה אפילו לא בגלל שהיא לא מבחינה בין ערבים, דרוזים ומזרחיים - זה פשוט בגלל שאין לי שום דרך אחרת להתמודד עם אמירה כגון "צריכים להישפט על הרג עצים כאילו היה זה רצח אנשים". אם את באמת כזו רגישה לחיי אדם, אז למה שלא תלכי לשדה הקרב האמיתי - הכבישים? 22 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בנובמבר. 33 באוקטובר. השנה נהרגו בכבישים כבר למעלה מ-350 בני אדם. זה לא מזכיר לך מלחמה? זה לא חיים שנהרסו? איפה את מותחת את הגבול - במה שמצטלם יפה? למה שלא נשלול אזרחות לכל מי שגורם לתאונת דרכים? או לא מציית לתמרור עצור? הרי זה פועל על פי אותו הגיון מעוות אותו היטבת לנסח בהכרזת המלחמה שלך על המציתים. הבעיה כנראה טמונה בכך, שגם יהודים מבצעים עבירות תנועה. אבל יכול להיות שאני טועה. יכול להיות שזה פחות חשוב לך כי בכבישים לא נהרגים עצים.
אבל לא בגלל זה כתבתי לכם היום. אנסטסיה מיכאלי היא רק דוגמא. הבעיה האמתית היא -


ישראל ביתנו
יותר מדי אנשים שאני מכיר הצביעו למפלגה הזו. כל אחד מסיבותיו. חלק בגלל חילופי השטחים, חלק בגלל חוק הנאמנות ואחדים בגלל ברית הזוגיות. הרוב הצביעו בגלל ליברמן ושליטתו בשפה הערבית. זה מה שהבטיחו להם - שליברמן יטפל בערבים.
מעבר לחוסר ההסכמה האידאולוגית (בלשון המעטה) שיש לי עם רעיונותיו של ליברמן, ניסיתי להסביר לכל מי שרק היה מוכן לשמוע, על המדרון החלקלק אליו דוחפת ישראל ביתנו את מדינת ישראל. עד היום התייחסו מצביעי ליברמן לדברי אלה בביטול. עכשיו הגיעה חברת הכנסת מיכאלי והדגימה בדרכה הבוטה והאגרסיבית עד כמה צדקתי. בנוסף ל"לא נאמנים", דוחה "חוג אזרחות ישראל" מקרבו גם את המציתים או המציתים בכוח. אני משוכנע כי הרשימה לא תיעצר פה. מתחת למילים כמו "נאמנות", "יהדות" ו"אזרחות", מסתתרת השקפת עולם פאשיסטית, לא פחות. האמת הכואבת היא, שכל עוד ישראל ביתנו מתחזקת, ניצב כל אחד מאיתנו בפני סכנה אמיתית לשלילת אזרחותו.


באתר של 'ישראל ביתנו', בו פורסמו דברי ההבל של מיכאלי בגאון תחת הכותרת "חשוב!", ישנו סרטון קצר מתוך ערוץ הכנסת. בין היתר אומרת שם מיכאלי כי בכוונתה לדאוג לחינוך ולזכויות ילדינו. אני מאמין כי ביום השואה היא תלמד אותם את הציטוט המפורסם של מרטין נימלר. הרשו לי לשחוק אותו עוד טיפה ולהתאימו לימינו:
"כשרצו לשלול את האזרחות לערבים, שמחתי כי לא הייתי ערבי.
כשרצו לשלול את זכויותיהם של מציתי היערות, שתקתי כי מגיע להם!
כשהחלו לשלול את זכויותיהם של נהגים עבריינים, שתקתי כי גם לי יש כמה דו"חות בארון; ואז כששללו את אזרחותי בגלל שהבלוג שלי העיד על חוסר נאמנות - כבר לא נותר אף אחד שירים את קולו למעני".

תגובה 1:

  1. כדאי שתשקול לשים סטיקר של "ישראל ביתנו" ופוסטר של ליברמן בכניסה לבלוג, לפני שיהיה מאוחר מדי.

    וברצינות, מאמר מעולה. קל לשכוח לעתים שהיעדר רצינות, פופוליזם זול ופיזור הצהרות אקראיות, ריקות ובלתי שקולות מהסוג שמאפיין את הפמליה של ליברמן, משעשע ככל שהוא עשוי להיות, אינו ערובה לכך שהן לא תיושמנה בעתיד. גם מנהיגים אחרים נתפסו כליצנים לפני שהציבור היה מטומטם מספיק כדי לבחור בהם. קריאת ההשכמה שלך, מבחינה זו, מוצדקת.

    מצב בו מפלגה קיקיונית, גזענית ונלעגת כזו זוכה במספר כזה של קולות חייב להדליק נורה אדומה גם עבור מי שחושב, ובצדק, ששימוש היתר שנעשה כיום במושג "פשיזם" רק מקהה את משמעותו האמיתית. עלינו מוטלת החובה לעשות מה שאנו יכולים כדי ליצור אלטרנטיבה לסם ההרגעה (או ההפחדה, תלוי את מי שואלים) הליברמני, ולפוליטיקה במשקל נוצה של מיכאלי.

    השבמחק